18 april 2007

Full fart dag!!

Det var et sørgelig syn som møtte meg da jeg stod opp i morges!! Det hadde kommet snø!! Ikke helt etter min beregning det, nå som det er langt ute i april. Nå vil vi ha vår!! Men etter at sjokket over at det hadde kommet snø hadde lagt seg, dro vi til Åndalsnes for å ta 1-års bilde av lillegutt hos Åndalsnes Foto (det var de som tok bryllupsbildene våre også...). Go`jenta var i barnehagen, så det var jeg, gubben og de to minste som dro avgårde. Det gikk kjempefint, og gutten var i kjempehumør. Han smilte og lo, og nøt oppmerksomheten han fikk av fotografen. Er kjempespent på hvordan bildene blir!! Da vi kom tilbake, dro vi oppom Kjøkkensjefens Catering i Molde for å bestille koldtbordet vi skal ha i dåpen til minstejenta. Da vi kom hjem ble det action; Jeg skulle åpne skapdøra på skapet i gangen, og da raste det ned!! Hyllene falt ned og kleshengerne og klærne ble slengt avgårde!! Jeg ble sjokkert og lillegutt ble redd, og gubben var ikke kommet hjem enda!! Så der stod jeg da og holdt skapet oppe med den ene handa og holdt telefonen med den andre, for å få ringe gubben.... Han ble stressa han!! Så nå har vi demontert resten av skapet, og alle klærne og skoene våre ligger i søppelsekker.... Nå må vi da kjøpe oss nytt skap i gangen (de som har sett det skapet vi hadde, vet at det var jaggu på tide...). Vi får håpe det ikke blir riktig så mye action i dagene fremover....

6 kommentarer:

TM sa...

jøss... skummelt med slike gamle skap! Men på den lyse side; nå får dere oppgradert gangen litt! :-)

Ankestin sa...

Var egentlig glad når den raste jeg, selv om jeg ble skikkelig stressa med det samme!!! B har ordna slik at søskenbarnet hans i Bergen drar på IKEA og kjøper nytt skap til oss og sender det hit med Nor Cargo.... Hadde sett oss ut et skap, så vi visste hvilket vi skulle ha.... :)

TM sa...

Lurt. Hvilket da? Har du link...

Ankestin sa...

Her er linken til garderobeskapet vi skal ha; http://www.ikea.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?topcategoryId=15597&catalogId=10103&storeId=16&productId=56802&langId=-14&categoryId=15856&chosenPartNumber=20093060

Vi skal også ha skoskap i vandfanget; http://www.ikea.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?topcategoryId=15597&catalogId=10103&storeId=16&productId=60934&langId=-14&categoryId=17097&chosenPartNumber=90111895

Skoskapet skal vi ha i eikefiner. Blir kjekt å få dette på plass over helga!!!!

TM sa...

Garderobeskapet er litt likt det dere har i dag (i størrelsen). Slik skoskap vil jeg også ha! Skulle hatt to stk.... Eikefiner er finest.

Ankestin sa...

Garderobeskapet er litt mindre enn det gamle, men planen er at vi skal bygge nye skap i gangen etterhvert og flytte dette ned i kjelleren når det blir soverom der (istedenfor kjellerstue skal vi lage to soverom...).

Disse skoskapene er geniale! Synes eikefiner var finest jeg og!!