16 mai 2009

Fredag kveld og lørdag

Jeg er inne i en periode der jeg synes det er så utrolig koselig å gjøre det koselig rundt meg. Med dette mener jeg at jeg har gått til innkjøp av duker, talgelys og blomster til den store gullmedalje. Tror kanskje jeg er litt inspirert av at våren er i full blomst, og at jeg derfor vil gjøre det like fint inne som det er ute nå. Jeg elsker våren. Det er den tiden på året da alt våkner til liv, og det er virkelig godt å leve igjen. Her kommer i allefall noen bilder som jeg har knipset både inne og ute. Jeg fylte forresten 30 år i går, så jeg har vært så heldig å få litt tilskudd på pyntefronten. Engelen og lysene på sølvfatet fikk jeg av et vennepar av oss, og rosen (egentlig i en bukett, men jeg likte så godt dette bildet...) fikk jeg av søskenbarnet til min svigerfar som også jobber i det firmaet hvor jeg har ansvaret for kantinen.

Da vi var i Bergen i påska var mamma og jeg på Plantasjen og glante. Da så jeg mange fine store blomsterpotter som jeg ønsket meg. Så da var mannen min så snill at han dro avgårde og kjøpte to store potter til meg i bursdagsgave fra mine søte små. De stod baki bilen hans og ventet på meg da jeg kom hjem fra jobb i går. Tusen takk!!! Har ikke fått plantet i dem enda, og er litt usikker på hva jeg skal sette i dem. Vurderer hortensia, men er usikker.
Så noen snapshots av blomster. Rhododendronen på det øverste bildet kjøpte jeg til halv pris på sensommeren i fjor, så det er første gang jeg ser den blomstre. Var spent på hvordan den ville trives ute her. Måtte selvfølgelig også ta med et bilde av blomstene lillegutten min og jeg plukket i dag mens lillejenta mi sov. Da kjedet han seg litt, men syntes det var gøy å være med å plukke blomster. Da jeg også plukket en stilk med surgress som han fikk spise, så var han i himmelen. Han løp bort til pappan sin og nærmest ropte ut at; "pappa, her er surgress!! Vil du smake??"



Helt til slutt noen bilder av mine to minste snuppelupper. Eldstejenta er ute på fart nesten hele dagene for tida, så det blir lite bilder av henne. Lillegutt er heller ikke så glad i å bli tatt bilde av, så det blir mange rare ansiktsuttrykk.

Til slutt vil vi bare ønske alle en kjempefin 17.mai!!! Kos dere!!




Ingen kommentarer: