16 mars 2008

1 og 2 årsdagsfeiring

I dag har vi feiret 1 og 2 års dagene til lillejenta og lillegutt. Det ble en morsom feiring for både store og små, og alle vi hadde invitert hadde mulighet til å komme! :-D Dermed ble det 8 barn og 9 voksne. Ungene fikk herjet og de små fikk mange fine gaver, tusen takk alle sammen!! Prøvde å ta litt bilder, men jeg synes ikke noen av dem ble så fine at jeg vil legge dem ut her..... Legger ut litt andre bilder fra den store dagen i steden...... Mye av dagen i går gikk med til å bake kaker og lage gele. Jeg hadde lyst til å lage noe eget til ungene, og endte opp med å lage gele i plastglass. Jeg lagde med 3 sorter; blåbær, kiwi og sitron. Det ble veldig godt. I tillegg bakte jeg sjokoladekake og ostekake, nam nam....
Jeg kjøpte ei pakke med noe som skulle bli en ballong-klovn. I går kveld skulle denne blåses opp og settes sammen. Da jeg skulle begynne med det oppdaget jeg at det ikke var med pumpe i pakken, noe jeg trodde det var. Dermed var det bare å "ta lungene fatt". Fikk heldigvis god hjelp av de andre voksne, for det var maaaaange ballonger å blåse opp!!! Ble mye fliring da den endelig var satt sammen og jeg skulle sette den inn på et annet rom; "klovnen" var så bred at jeg nesten ikke fikk den gjennom døra, og dermed sprakk en ballong. Litt senere stod mamma inne på det rommet med ryggen til den, og da sprakk enda en! Gjett om hun skvatt da!!! :-D Den skulle liksom stå av seg selv, men jeg har vel ikke vært flink nok å sette den sammen.... Måtte henge den opp, men likevel ble den litt slapp i hodet.
Bursdagsjenta vår!
Denne gåbilen fikk jenta vår i gave.
Lillegutt fikk denne bilen som han måtte montere. Var veldig konsentrert da han måtte snekre!

2 kommentarer:

TM sa...

Den ballongmannen var artig - hvor fikk du tak i den? Ellers synes jeg det var en super ide å lage gele på den måten. Høres ut som at dere koser dere i Bergen.

Ankestin sa...

Den kjøpte jeg på Nille. Tror jeg betalte 40 kr for den. Var morsomt å prøve noe nytt både når det gjaldt ballongmannen og geleen.

Og du har helt rett; vi koser oss her!!