19 mars 2008

Moro for barn og voksne

I går besemte vi oss for å ta turen til Baluba Lekeland i Åsane. Slike lekeland er gull for barna, og jeg skal si de storkoste seg!! Må si jeg savner et slik tilbud i Molde-området!
Hjelp, vi ser dobbelt!! Da vi kom hit var det en gutt som hadde akkurat samme joggedress som gutten vår. De hadde heldigvis ulik hårfarge slik at vi så forskjell på dem når de var høyt oppe i lekeapparatene.....
Lillejenta likte disse bilene, men hun hadde ikke helt kontroll og skled ned mellom rattet og setet.....

Eldstejenta i full fart ned sklia i avdelingen for store barn.
Lillegutt var kjempetøff og rutsjet alene hele tiden. Dette er i sklia i avdelingen for barn 0-4 år.
Eldstejenta på vei inn i "buret" hvor "kanonene" er.


Lillegutt var som sagt kjempetøff, og ble etterhvert lei av avdelingen for de små. Da ble han med storesøster til den andre avdelingen. AP var veldig flink storesøster og passet på lillebror hele tiden. Her rutsjer de sammen i den store sklia.
Det tar på å være tøff kar på lekeland. Lillegutt sovnet nesten med en gang vi kom i bilen.
På tur hjem igjen fra Åsane, stoppet vi på fabrikkutsalget til Janus på Espeland. Jeg hadde hørt at her kunne jeg gjøre et kupp på ull- og bomullsklær. Dette er varer som det er små feil på, men det spiller ingen rolle for oss. Klærne er fullt brukbare. Det var ikke så veldig mye feilvarer her denne gangen, men jeg fant en hel dress i Prinsesseull til lillejenta til omtrent halv pris. Den ble tatt i bruk allerede samme ettermiddag da vi skulle ut og trille tur sammen med mormor og bestefar. :-D
Etter at ungene var kommet i seng, dro mannen min og jeg på Ikea i Åsane. Vi hadde nemlig sett oss ut et glasskap som vi skal ha på stua. Fant i tillegg mye annet "smådill" til kjøkkenet, blant annet oppbevaringsbokser. Må ha i hvertfall en tur til Ikea hver gang vi er i Bergen.
Så det ble en dag med mye fart, men også mye kos. Kommer vel til å fylle resten av dagene godt også tenker jeg!! :-D




2 kommentarer:

S10ne sa...

Ikke vanskelig å se at ungene deres har storkost seg :o)

Det finnes faktisk ett sånt lekeland i Ålesund/Spjelkavika.
Se her: http://www.barnaslekeland.no/

Ha en strålende påske!
Klem

Ankestin sa...

Har hørt at det er et slik i Ålesund, ja, men det skulle gjerne vært et litt nærmere hjemme.....

God påske til dere også!!