20 mars 2008

Onsdag

Så var vi allerede ferdig med onsdagen, og skal begynne på røddagene denne påska. Må si jeg synes dagene går alt for fort, det er plutselig bare 4 dager til vi skal hjem igjen!!! Uff, vil ikke tenke på det nå!!!
Nå skal jeg heller fortelle litt om onsdagen. Dagen startet med sol og fint vær, så jeg bestemte meg for å ta vognen fatt og trille tur når lillejenta skulle sove. Gikk en god time med både oppover- og nedoverbakker. God trim til rompeballene..... Lillejenta sov godt, og jeg tenkte at nå får jeg slappe av litt. Men neida.... Da jeg stoppet vogna og løp inn for å hente babysitteren våknet hun selvfølgelig. Litt ergelig, men slik er det jo bare.
Stille og rolig var det i huset likevel, for mannen min og stefaren min hadde tatt med seg lillegutt og eldstejenta til min stefars jobb. Han jobber på marinebasen Håkonsvern, og tenkte det ville være spennende for ungene hvis de fikk komme ombord på en eller to båter. Og det fikk de! Først var de ombord i u-båten Utsira (lillegutt var visst veeeeldig skeptisk til å klatre ned det hullet der, men da bestefar tok imot ham gikk det bra likevel....). Etter en omvisning der, fikk de komme ombord i den nyeste fregatten, Roald Amundsen. Det var visst spennende for både store og små.
Etter middag skulle jeg og mamma på butikken og handle det siste vi trengte til påska. Vi tok med oss lillejenta, mens resten av gjengen tok på seg ytterklærne og gikk seg en tur. Lillegutt er vekdig glad i og gå selv, og trasket avgårde for å utforske sølepytter og snøflekker. Han gikk visstnok nesten hele tiden selv, og da kvelden kom var han sliten og fornøyd etter enda en spennende dag. Sovnet godt med en gang han la seg.
Avslutter denne dagen med å legge til ett av bildene fra da vi var hos fotografen. Hun har vært så snill og sende oss bilder på mail. Tusen takk!! Ble veldig fornøyd med de bildene vi har sett til nå, og gleder oss til vi kommer hjem og får se resten!!

1 kommentar:

TM sa...

Veldig fint bilde!!