11 april 2009

Jeg er en ivrig følger av Foreldremanualen, og jeg har sett at de innimellom har lagt ut tips til hva man skal foreta seg når man er på ferie i diverse byer rundt omkring i verden. Det har da inspirert meg til å skrive en liste over ting man kan gjøre dersom man er på familieferie i Bergen. Dette er en by hvor jeg er ca 1 gang i året, i og med at mamman min har bodd her siden jeg var 8 år gammel, og jeg har etterhvert lært meg hva som er av aktiviteter rundt omkring :-)
br>1. Ablegøyer lekeland på Sandsli
2. Vannkanten badeland i Loddefjord
3. Baluba Lekeland i Åsane
4. Fløibanen

5. Troldhaugen, Edvard Griegs hjem på Hop
6. Ulriksbanen
7. Akvariet
Arboretet og botanisk hage
8. Fisketorget

I tillegg er det jo vel verdt å ta turen til Janus sitt fabrikkutsalg på Espeland. Her kan du være heldig å komme over ullklær som er "feilvare" (men ikke som ikke nødvendigvis vises...), og med reduserte priser.

Ingen kommentarer: