13 mars 2010

Sjørøver bursdag


I dag har vi feiret 4 års dag. Lillegutten min ville gjerne ha "sjørøver-bursdag", så da måtte mamman tenke og fundere på hvordan dette skulle løses.... Heldigvis ville han ha sjokoladekake, så det gjorde det litt lettere å lage kaken.
Jeg startet med å lage en langpanne kake, og sjokoladekrem til å ha oppå. Så skar jeg ut selve båten, smurte på sjokoladekrem og pyntet den nederste delen. Deretter skar jeg ut styrhuset og pyntet det med sjokoladekrem og snop.
For å få det til å se ut som et skikkelig skip hadde jeg kjøpt tannstikkere med sort pynt (ferdig) og lakrissnøren. Tannstikkerne stakk jeg gjennom lakrisen og satte den rundt hele båten. Melkerull er satt på rundt "skroget" som kuøyer, og seigmenn er mannskap. Jeg hadde også kjøpt 4 sjørøverlys fra nettbutikken Helt i 100 (en flott butikk med mye inspirerende!). I tillegg satte jeg på en isfontene som vi tente på etter at kaken ble satt på bordet foran ungene.
For å komplettere det hele hadde jeg kjøpt sjørøver glass og tallerkener (også fra helt i 100). Sorte servietter, sorte te-lys og sjørøver ballonger ble også brukt.

Gutten min fikk en kjempefin bursdag, og jeg høstet mye skryt for kaken min. Så da er vel både guttungen og mamman fornøyd!!!

Dette innlegget er også med i "Månedens tema konkurranse" hos Foreldremanualen.

Ingen kommentarer: