28 mars 2010

Årets påskepynt

Også i år kom ungene hjem med egenprodusert påskepynt fra barnehagen og sfo. Det er vel vanlig over det ganske land, men dette året synes jeg at iallefall mine håpefulle har overgått seg selv.
Denne fine kyllingen kom eldstejenta på 8 år, hjem med. Hun har sydd posen selv, og hun har lagd hanekam på kyllingen :-)
Visste hvor den skulle stå med en gang jeg så den :-). Vil også nevne at duken på dette bordet har jeg brodert selv.
Eldstejenta hadde også malt denne søte potten. Ser at jeg må finne klarlakk og lakke den for den tåler ikke vann. Det er jo litt dumt i og med at det er plantet karse i den.
Denne søte kyllingen har minstefrøkna mi på 3 år lagd.

Til slutt et bilde av denne tøffe skikyllingen som gutten min på 4 år har lagd.

Jeg har også noe pynt som ungene har lagd før, men det har jeg ikke funnet frem enda. Jeg har aldri vært spesielt opptatt av å pynte til påske, det har liksom blitt til at jeg har tatt inn litt "gåsunger" og hengt på noen egg. Men siden mannen min er allergiker kan jeg ikke ta inn "gåsunger". Derfor blir denne typen påskepynt enda mer verdifull for meg. Ingen pynt slår den som ungene har lagd selv!

4 kommentarer:

Anette {foreldremanualen} sa...

Morsomt!
Jeg har følelesen av at flere SFO'er og barnehager legger litt mer vekt på å lage "ordentlig" pynt nå enn før? Litt mindre dorullnisser synes jeg... ;-)

Ankestin sa...

Helt enig! Det virker som de gjør mer ut av det. Noen få malte egg har det også kommet, men det har vært plastegg. I fjor måtte jeg stå og blåse egg aom skulle tas med på sfo for å bli malt. Så der stod jeg da med 4 egg jeg ikke fikk brukt til noe..... Det burde sfo ordne selv og heller lagd eggedosis til ungene eller noe.

monica sa...

se der ja:) Fineste pynten er den barna har laget ja. Har ei stor eske--og mine sto på hodet i den og fant frem d de har laget :) min mor har fortsatt kyllingen jeg laget på barnehagen i 1978 el noe....jeg får den, ikke for den vil ho beholde sjøl:)

Ankestin sa...

Så morsomt å ha det man har lagd selv!! Jeg har dessverre ikke noe påskepynt jeg har lagd selv, og jeg aner ikke om mamma har tatt vare på noe heller, men jeg fant litt julepynt jeg lagde på bhg da jeg gravde gjennom pynten fra jeg var liten. Den har jeg tatt vare på, og den settes frem hver jul. Ikke verdens fineste ting, men morsomt er det :-)