30 desember 2006

Beijing februar 1999

Jeg satt her hjemme i formiddag og surfet på nettet da jeg kom over noen bilder fra Beijing, Kina. Da ble jeg litt nostalgisk og fikk lyst til å poste noen bilder og tanker fra min studietur til Beijing i februar 1999. Det var en kjempefin tur med mange store opplevelser. Tar gjerne turen tilbake dit, men det er vel langt fram i tid enda...
Hotellet hvor vi bodde i Beijing har 5 stjerner og heter Beijing International Hotel. Det var et kjempefint hotell. Skikkelig luksus for studenter....

Det berømte bildet av Formann Mao som henger over inngangen til "Den Forbudte by".


Her er hele klassen samlet inne i "Den Forbudte by". Med på bildet er også guiden vår, læreren vår og reiselederen som opprinnelig var fra Kina. Vi hadde samme guide og bussjåfør hele uka, så vi ble godt kjent med dem.

Så endelig; Den Kinesiske Mur! For de aller fleste høydepunktet på turen. Vi gikk på muren ved Badaling. Det var mange turister der, men det ødela ikke vår opplevelse. Vi så heldigvis endel kinesere også.


Dette er "Himmelens Tempel" som vi besøkte den aller første dagen vår i Kina. Vi hadde da vært på reisefot i nesten ett døgn, og begynte på en ny dag da vi kom til Kina, så denne dagen har jeg ikke så mange minner fra.... Må innrømme at jeg var så trøtt at jeg sov stående i ett av disse templene.... Pinling!

2 kommentarer:

TM sa...

veldig fine bilder! spesielt det på den kinesiske mur, bakgrunnen ser uvirkelig ut.

Ankestin sa...

Men den er virkelig!! Det var ganske tungt å gå der. Bratt og små trappetrinn laget for kortfotede kinesere.... Ikke det at jeg har så lange føtter, men trinnene var små for meg....