03 september 2007

Helga vår

Så var vi ferdig med enda ei helg. Og denne helga har vært travel. På lørdag var AP og IA hos frisøren. IA hadde fått så langt og tykt hår igjen at vi måtte få klippet det før vi skal reise til Tyrkia. Om ettermiddagen skulle AP i bursdag til ei venninne fra bhg, og A skulle på besøk til en av våre nabogutter for første gang. Han begynner virkelig å få behov for å være litt sammen med gutter på sin egen alder nå, og ikke bare være sammen med smsøsknene sine. Han er dessuten til å stole på, så det er ikke noe problem å sende han avgårde i nærområdet alene. Om kvelden fikk de to eldste sitte oppe og se på Olsenbanden. Vi laget oss god mat (ungene likte den ikke da, litt for sterkt..), og koste oss skikkelig.
På søndag måtte jeg og AP og A rydde og vaske rommet deres. Det har vært "bomba" i lang tid, men jeg hadde bestemt meg for at jeg ikke skulle rydde der alene. De skulle få hjelpe til. De var veldig flinke, og som belønning fikk de dra til hver sine kompiser. AP skulle få gå alene på besøk til F som bor i "Bukta". Hun følte seg veldig stor og var ikke vanskelig å få på regnklærne. Veien til Bukta ser vi fra stuevinduet vårt, og vi så at AP løp hele veien. Var ivrig da!! Utpå ettermiddagen skulle vi kose oss med hjemmelaget lasagnes, før jeg skulle ha med meg AP og A på kino for å se Shrek den Tredje. Vi hadde også med oss min venninne I og hennes sønn. Ungene koste seg, og vi fikk en fin ettermiddag/kveld. Etter kinoen kjørte vi A hjem til mamman hans. Så nå ser vi ikke ham igjen før vi kommer hjem fra ferie.

2 kommentarer:

TM sa...

Ha ha.. jeg synes jeg ser AP der hun kjempestolt fyker avgårde for å dra på besøk. :-)

Ankestin sa...

Hun var meget stolt ja!! Jogget hele veien. Var en vanskeligere oppgave å få henne med hjem igjen...