06 september 2009

Barn i fare konferansen, Bergen mai 1992

Da jeg gikk i 6. klasse bodde jeg i Bergen. Oppholdet mitt varte bare i ett år, men på det ene året fikk jeg være med på mye. Jeg fikk blant annet lære å spille basketball (det er slett ikke en vanlig fritidsaktivitet i min hjemkommune), jeg stod på slalomski for aller første gang (lånte ski som var 20 cm for lang og med sko som var 3 nummer for stor.... Det gikk slik det måtte gå..... :-P) og ikke minst så var jeg med på skolens "musical-oppsetning" dette året. Jeg ble en av de to frontfigurene i oppsetningen, nemlig Harald-hare..... Hun andre var Sonja-hare..... Resten av skolen var utkledd som trær. Hvis jeg ikke husker helt feil så het oppsetningen "Den levende skogen".

I alle tilfeller så var det meningen at vi skulle øve inn dette stykket (fikk utdelt en kassett med sangene slik at jeg skulle lære meg dem...), og så skulle vi opptre for alle foreldrene. Men før vi kom så langt, så ble vi bedt om å bli med å opptre på Barn i fare konferansen på Torgalmenningen i Bergen. Tett i tett med folk, og her skulle vi stå på scenen ikledd harekostymer og synge......

Dagen etter var vi avbildet i BA (Bergens avisen). Det hadde også blitt vist på lokalsendingen (TV Bergen). Meeeget pinlig der og da, men et morsomt minne nå i ettertid.
Opptaket av oss som ble sendt på Tv fikk jeg aldri sett, og det hadde vært kjempemorsomt å fått sett det. Kanskje til og med hatt det i "filmsamlingen"???

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det hadde jeg nesten glemt :) Så koselig at du har tatt vare på avisutklipp og alt :)
Fin blogg du har!

Hilsen Terese

Ankestin sa...

Hei Terese!

Så koselig at du stikker innom bloggen min!
Synes det er morsomt med slike gamle utklipp, og er veldig glad for at jeg har tatt vare på dem :-)Gode minner er dette iallefall!