23 september 2009

Egenproduserte lysestaker

Eldstejenta mi har ei god stund spurt om vi kan holde på med "noe hobbyting". Så da tenkte jeg at vi kunne slå to fluer i en smekk og lage lysestaker som jeg skulle ha på bordene på arbeid. Jeg hadde funnet frem noen gamle lysestaker jeg hadde liggende i ei kasse og noen kjedelige lysestaker jeg hadde liggende på jobb. I tillegg hadde jeg noen store syltetøyglass som jeg hadde vasket godt.

For å lage lysestakene hadde jeg kjøpt inn silkepapir, limstift og tykk gavetråd.

Mens jeg klipte papiret i passende biter, hadde eldstejenta mi lim på glassene som skulle pyntes. Så la jeg på silkepapiret. Til slutt limte jeg på tråden.
Lysestakene ble kjempefine, og jeg har fått mange kommentarer om dem på arbeid. Etter at lysestakene ble plassert rundt omkring i kantina, har vi dempet belysningen ellers i rommet slik at lysene vises ekstra godt.

I og med at jeg har tatt med meg lysestakene på jobb har jeg ikke fått tatt bilde av dem, men jeg skal prøve å få gjort det etterhvert. Kan vel ikke bare "skryte" uten å vise det ferdige resultatet....????






2 kommentarer:

Anette {foreldremanualen} sa...

ja, dette må vi få se mer av! :-)

Ankestin sa...

Hi,hi.... Skal se om jeg får tatt bilde over helga.

Var ei dame på jobb som spurte meg hvordan jeg hadde laget dem. Hun sa at hun hadde kjent på dem for å prøve å finne ut hvordan det var gjort. Var de kjøpt slik, eller evt malt??? Hun fikk uansett et tips om noe å gjøre sammen med barnebarna sine som er på alder med eldstejenta mi :-)