28 september 2009

Peiskos med en liten vri

På stua har vi en peis som jeg synes er rett og slett skrekkelig stygg. Det er hva jeg kaller en stor murkloss som samler rot oppå.....

Men inni denne stygge murklossen er den faktisk ganske fin. Inne i peisen er det bilder fra eventyret om de tre bukkene bruse. For å fremheve disse bildene spraylakkerte jeg dem for noen år siden, og de vises nå kjempegodt. Etter at jeg brukte denne lakken kunne jeg ikke tenne i peisen. Da kunne det visstnok si "pang"... Men det er slett ikke noe savn. Tror jeg tente i peisen én eller to ganger på fem år, utenom at jeg hadde brent papir.....

Nå brukes peisen til å skape kos med levende lys, og i dag satte jeg inn de største lysene jeg noen gang har hatt der :-)! På plantasjen kom jeg nemlig over en del lys som var nedsatt med 50%, og da fleska jeg til med de største jeg fant. De er 10x25 cm, og har 170 timer brennetid!!


Ingen kommentarer: