27 mars 2011

Strikkedilla....

Jeg har endelig, etter å ha gitt opp håpet om å noensinne lære det, lært meg å strikke:-) Da jeg gikk på skolen slapp jeg unna strikkinga for lærerne syntes det var vanskelig å lære meg det siden jeg er venstrehendt. Og siden interessen slett ikke var den store da jeg gikk på skolen var det helt greit å slippe unna.

Men etter at jeg fikk barn har jeg sett at det hadde vært greit å kunne strikke ullbukser, sokker og luer. Dessuten er det greit å kunne annet håndarbeid enn brodering.

Hittil har jeg trent meg på strikkingen med å strikke dukkeklær til minstejenta mi sine dukker. Etterhvert ble det kjedelig med de små plaggene, så da jeg kom over oppskriften på lue og genser til jente og gutt i et blad var jeg "solgt".

Nå har jeg fått strikket ferdig lue til gutten min, og jeg sier meg fornøyd med egen innsats:-P
Gutten ønsker seg dusk på toppen, så det får jeg vel ordne.

Jeg var ikke helt ferdig med denne lua før minstejenta spurte om jeg snart skulle begynne på lua til henne. I tillegg ville venninna hennes ha en likens lue også:-) Så nå blir det luer for alle penga en stund fremover:-)

2 kommentarer:

Unknown sa...

Du har vært kjempeflink!

Ankestin sa...

Takk for det:-) Er morsomt når jeg får det til:-) Ble skikkelig overrasket venninna mi som har forbarma seg over meg og lært meg det grunnleggende..... Tror nok jeg har hatt en rask framgang:-P