09 juni 2011

Fornyelse på stua:-)

De siste dagene har den nye symaskina vært flittig brukt til å sy lengden på de nye stuegardinene mine.

Litt farger på gardinene frisket opp stua, og det ble et "luftigere" rom. Synes det er godt å kunne bytte gardiner etter årstiden. Til sommeren er det godt med litt lette gardiner, mens til vinteren er det helt greit med gardiner som stenger mørket ute. 
Gardinene jeg har kjøpt kom i 2-pk, og siden jeg trengte 7 lengder ble det 1 lengde til overs. Dermed bestemte jeg meg for å lage løpere til bordene mine av lengden som ble til overs.

Prøvde å la løperne ligge direkte på det mørkebrune bordet, men da vistes de ikke godt nok. Så da måtte jeg frem med en heldekkende hvit duk. Synes resultatet ble bra, men ser også at jeg må skaffe meg ny bordpynt.....

Ingen kommentarer: