01 juni 2011

Grove horn med ost

Jeg er inne i en fin bakestim for tiden, og denne gangen bestemte jeg meg for å bake grove horn med ostefyll.
Her kommer oppskriften;
250 g hvetemel
250 g fibra mel
1 ts sukker
1 ts salt
60 g smør
3 dl melk
1 pk gjær
revet ost
egg til pensling

Det tørre blandes i en bolle.
Melk og smør varmes lunkent i en kjele.
Ha melkeblandingen over det tørre, og rør inn.
Deigen eltes til den er smidig.
Dekk over deigen og sett den et lunt sted i ca 30 min.

Del deigen i to og kjevle hver del i en stor sirkel.
Del hver sirkel i 8 "pizzastykker".
Legg på passe mengde ost, og rull sammen fra ytterkanten og mot midten.
Legg på stekebrett.
Etterhev i ca 30 min.

Sett stekeovnen på 210 grader.
Pensle hornene med egg.

Stekes midt i ovnen i 10-15 minutter.

God fornøyelse!

Ingen kommentarer: