19 mars 2007

ENDELIG!!!!

Ja, de fleste har vel fått med seg nå at vi har fått ei nydelig jente! Hun kom to dager etter termin, men når hun først bestemte seg for å komme, gikk det kjempefort! Det ble en såkalt styrtfødsel. Jeg våknet ca 3.45 og kjente at jeg hadde litt vondt i magen. Lå litt og kjente på det, men sovna igjen. Ei stund etter våknet jeg igjen og da sa jeg til mannen min at "nå tror jeg kanskje det har startet, men bare legg deg til å sove igjen du...". Kl 5.00 gikk jeg og vekte ham slik at han skulle hjelpe meg å ta tiden på riene. Kl. 05.40 måtte vi tilkalle barnevakt, for vi skjønte at vi snart måtte dra på sykehuset. Så gikk mannen min i dusjen, og i løpet av 10 minutter gikk det fra å være "moderat vondt" til "sinnsykt vondt". Da han kom ned rett før kl 6.00, måtte han ringe fødeavd. for meg. Da ville jeg allerede presse. 06.10 dro vi hjemmefra. 06.25 gikk vannet i bilen utenfor sykehuset, og kl 06.33 var vår lille prinsesse født! Her er vårt lille nurk.
Liten var hun vel ikke da; 3935 gram og 53 cm!
Vi hadde i god tid før termin vært på loftet og funnet fram ett sett med jenteklær etter storesøster, og ett sett med gutteklær etter minstemann.
Det hører også med til historien at da go`jenta vår fikk vite at babyen var født, så hadde hun blitt storesøster, men lillebror hadde ikke blitt storebror. Han var bare lillebror.

2 kommentarer:

S10ne sa...

SÅ FIN EI LITA JENTE!!!!!!!!!!!

Den fødselen der...........det høres IKKE godt ut for å si det sånn. Men, godt det er over nå da, nå kan dere bare kose dere og nyte babylukta igjen :)

Vi kommer innom på besøk en dag :)

Ankestin sa...

Synes egentlig denne fødselen var "bedre" enn de andre, for det gikk så innmari fort. Rakk ikke å ftenke så veldig over at jeg fikk vondt. Det gikk fra litt vondt til sinnsykt vondt....