04 november 2007

Helga vår

Ja, så var enda ei helg over. De går så utrolig fort!! Vi har tatt livet med ro denne helga. De to minste ungene har vært syk den siste uka med feber, forkjølelse og øyekatarr, og torsdag kveld begynte jeg å kjenne meg litt uggen jeg også. I løpet av natta ble jeg tettere og tettere, og da morgenen kom og mannen min skulle stå opp for å dra på arbeid og kjøre eldstejenta i bhg, var jeg skikkelig syk. Feberen hadde kommet krypende, hodet var tett og nesa rant. Hadde det skikkelig fælt da. Så på fredag måtte mannen min være hjemme fra jobb for å hjelpe meg med de to minste. Så ikke spesielt lyst på å ha to syke små i tillegg til å være syk selv.... I løpet av dagen steg heldigvis formen min, og til kvelden fungerte jeg noenlunde normalt, bortsett fra tett nese og sår hals da. Siden det har både jeg og ungene blitt gradvis bedre, men jeg har i dag blitt stemmeløs. Det er ikke noe moro. Ellers så har vi som sagt tatt det med ro denne helga. Det tror jeg dette bildet av lillejenta viser.... Hun sovnet i vippestolen sin fredag ettermiddag. Da var hun sliten, stakkar. Hun hadde feber og var tett i nesen, så det ble lite soving da hun skulle ha lurene sine. Ungene og jeg malte på stearinlysene jeg har støpt og vi har spilt mye kort. Så mormor, bestefar og onkel; i jula kommer dere til å bli utfordret til å spille "vri åttern". Ungene begynner å bli veldig flinke. Dessuten er "flatbrød" (eller memory om du vil) også en hit.
Maling av stearinlysene. De ble veldig fine!!
På lørdag var eldstemann i Akerhallen på avslutning for årets sesong for knøttespillerne til MFK. Han fikk diplom, og de hadde kost seg med ballspill og pizza, brus, kake og is. På lørdag var det dessuten "kinoens dag". Det blir arrangert over hele landet, og da er det halv pris på kinobillettene. Jeg tok med meg eldstejenta for å se "Surfs up". Kjempemorsom film som slo godt an hos oss begge.
Det var litt om helgen vår. I morgen kommer pappa for å begynne på rommet i kjelleren. Skal bli godt å komme i gang. Aller først skal han bytte vindu, før vi skal male tak og vegger. Vi hadde egentlig tenkt å legge teppe på gulvet, men det fant vi ut at kommer til å bli veldig kostbart og mye jobb, så det blir tregulv i steden. Må finne meg et fint og mykt teppe til gulvet.

Ingen kommentarer: