14 januar 2008

Min lille skøyerjente!!

Det er visstnok genene våre som bestemmer hva vi kan og ikke kan gjøre med tunga, leppene osv. Ett eksempel er å lage fuglenebb. Dette er et gen jeg har, men som min mann ikke har. Hans eldste sønn har ikke dette genet (til hans store fortvilelse, men han prøver hardt å få det til likevel...), mens våre tre felles barn ser ut til å ha arvet mamman sin. Den siste tida har minstejenta laget denne "munnen" nesten hele tiden, og jeg fikk endelig tatt bilde av det! Det var ikke enkelt skal jeg si deg, for hun skal bare ta kameraet fra meg...... Det må også sies at det var jaggu bra jeg fikk tatt det bildet når jeg gjorde, for nå har hun sluttet med det.....

1 kommentar:

S10ne sa...

Fuglenebb kan jeg også lage - visste ikke at det var genbestemt. Så lærte jeg noe nytt i dag også.
Samme som det med å krølle tunge det, det er også genbestemt - kun jeg i vår familie som kan det :o)