15 august 2008

Go`jentas rom i kjelleren

Det er nå ei god stund siden eldstejenta fikk rom i kjelleren, men jeg har ikke kommet så langt at jeg har tatt bilder der nede. Når jeg da endelig har funnet ut at "nå skal jeg ta bilde", så har rommet vært bomba! Har vært heldig om vi har sett gulvet....

Men i dag var hun kjempeflink og ryddet rommet sitt. Det må vel nevnes at sukkerbiten var at hun skulle få spille data hvis hun var flink å rydde. I alle fall så hjalp hun meg med støvsuginga og hun var svært så ivrig med å tørke støv. Så da ble det rent og pent der nede, og jeg kunne ta bildene for å legge ut på bloggen.

Her kommer bildene av det fine "Prinsesse-rommet".

Vi kjøpte ei brukt "Stompa" seng med skrivepult og bokhyller da rommet var ferdig. Skrivepulten er integrert ved hodeenden på senga, og på fotenden er det ei innebygd bokhylle. Teppet hadde hun fra det første rommet sitt, og eskene kjøpte jeg på Jysk.
Denne kommoden fulgte også med senga. Her har hun tegnesaker, papirdukker, puzzlespill og mye mer.

Taklampa var det farmor og farfar som kjøpte til go`jenta. Den er kjøpt på Lampehuset.







Over fotenden av senga er vinduet. Her har vi en lysbrun liftgardin, kjøpt på Kid, og (selvsagt...) Prinsesse-gardiner, kjøpt ferdigsydd på Jysk.



Denne boksen måtte pappa lage for å dekke hovedsikringsboksen. Den er veldig fin å sette små pynteting på. Til høyre står go`jentas foreløbig eneste pokal. Den fikk hun på årets Romsdalscup.

Prinsesse sengesett hører selvsagt med.

Slik ser skrivepulten ut. Her er den trukket omtrent halvveis ut. På enden av skrivepulten er det også en bokhylle. Kjekt med mye hylleplass.

Etterhvert skal vi også henge opp noen rosa hyller og litt flere bilder. Vi skal også kjøpe et nytt klesskap. Så litt småtteri mangler fortsatt, men det blir etterhvert!!









4 kommentarer:

TM sa...

Så fint med "stor skolejente rom"! Gleder meg til å se det "live"! :-D

Ankestin sa...

Hun er veldig stolt av det, så dere blir nok "kommandert" ned i kjelleren med en gang dere kommer...hi,hi.... Alle som kommer innom og som har tid, må ta turen ned :-D

S10ne sa...

Blitt kjempefint der!!!! Skjønner godt at jenta er fornøyd med å bo der ja! :) I morgen har dere skolejente :)

Ankestin sa...

Takk for det!!

Ja, tenk at jeg har skolejente allerede. Har tatt meg fri fra jobb for å være med henne. Gleder oss!!