08 januar 2009

Har du vært på mange av disse??

DinSide.no har lagt ut en liste over de 50 mest besøkte stedene. På denne listen er det mange steder jeg gjerne skulle ha besøkt. Til nå har jeg kun vært på 3 av de som kom inn på denne listen. På en måte er det kanskje en positiv ting at jeg har vært såpass "unormal" at jeg ikke har fulgt alle andre i hvor mine reiser har gått??

1. Times Square, New York
2. National Mall & Memorial Parks, Washington D.C.
3. Disney World's Magic Kingdom, Florida
4. Trafalgar Square, London
5. Disneyland Park, California
6. Niagara Falls, Ontario
7. Fisherman's Wharf & Golden Gate, San Francisco
8. Tokyo Disney Resort, Tokyo
9. Notre Dame, Paris
10. EuroDisney, Paris
11. Den kinesiske mur, Kina
12. The Great Smoky Mountain National Park, USA
13. Universal Studios Japan, Osaka
14. Sacré-Coeur, Paris
15. Louvre, Paris
16. Everland, Kyonggi-Do, Sør-Korea
17. Den Forbudte By/Den Himmelske Freds Plass, Beijing
18. Eiffeltårnet, Paris
19. Universal Studios, Orlando, Florida
20. SeaWorld Florida, Orlando, Florida
21. Pleasure Beach, Blackpool
22. Lotte World, Seoul, Sør-Korea
23. Yokohama Hakkeijima Sea Paradise, Japan
24. Hong Kong Disneyland, Kina
25. Pompidousenteret, Paris
26. Tate Modern Museum, London
27. British Museum, London
28. Universal Studios, Los Angeles
29. National Gallery, London
30. Metropolitan Museum, New York
31. Grand Canyon, Arizona
32. Tivoli , København
33. Ocean Park, Hong Kong
34. Busch Gardens, Florida
35. Sea World California, San Diego
36. Frihedsgudinden, New York
37. Vatikanet og museene her, Roma
38. Operahuset, Sydney
39. Colosseum, Roma
40. American Museum of Natural History, New York
41. Grauman's Chinese Theater, Hollywood, Los Angeles
42. Empire State Building, New York
43. Natural History Museum, London
44. London Eye, London
45. Versailles, Paris
46. Yosemite National Park, California
47. Pyramidene i Giza, Egypt
48. Pompeii, Italia
49. Hermitage Museum, St. Petersburg
50. Taj Mahal, Agra, India

3 kommentarer:

Anette {foreldremanualen} sa...

Det var ikke så mye å skryte av her heller... de stedene jeg har vært har jeg stort sett bare vært utenfor severdighetene! Ofte pga dårlig råd (backpacking) eller rett og slett at jeg ikke gadd å stå timesvis i kø (Louvre). Her er de jeg har besøkt (og vært utenfor)

4. Trafalgar Square, London
9. Notre Dame, Paris
14. Sacré-Coeur, Paris
15. Louvre, Paris
18. Eiffeltårnet, Paris
32. Tivoli , København
37. Vatikanet og museene her, Roma
38. Operahuset, Sydney
39. Colosseum, Roma
44. London Eye, London

Ankestin sa...

Wow, 10 stk er jo slett ikke dårlig det da!!! Mine tre er jo da (for de som ikke vet det):
11. Den kinesiske mur
17. den forbudte by (den himmelske freds plass var stengt pga restaurering i forbindelse med 50 års jubileet til kommunismen i kina, dette var i 1999)
32. Tivoli, københavn

Baard sa...

Jeg har også vært på 3 av stedene:
Disney Magic Kingdom, Florida
Universal Studios, Florida
Tivoli, København