22 november 2009

Juleforberedelsene er i gang

I helga har vi startet på julebaksten. Hele familien var samlet da vi bakte kakemenn søndag formiddag. Det er hektisk men morsomt når vi setter i gang. Heldigvis går det lettere for hvert år! Før vi begynte var jeg veldig usikker på om vi kom til å slite med å få ungene engasjert nok i år til at en deig var nok, men så viste det seg at jeg skulle ha doblet deigen! De ble nesten skuffet og lei seg da det var tomt for deig :-D!! Så neste år må jeg doble! I full sving :-)
Litt hjelp av mamma er greit når man er "bare" 2 år og 8 mnd.

Eldstejenta koser seg. Tannløs er hun også etter at hun mistet sin tredje tann forrige fredag :-)

Da kakemennene var ferdige skulle jeg bake sjakkbrikker. Ble ikke helt fornøyd med utseendet på dem, tror det var for varmt på kjøkkenet da jeg holdt på for deigen ble bare klissete, men de smakte heldigvis godt. Nå er det bare å klare å holde seg unna godsakene til jula kommer.... :.) Må vel finne frem en liten smak når bonussønnen min har bursdag om et par uker. Har blitt en tradisjon det.




Ingen kommentarer: