15 november 2009

Kjelleren vår

For en tid tilbake gjorde vi litt endringer i kjelleren. De to eldste byttet rom slik at eldstejenta fikk det største rommet. Dette er vel egentlig den beste løsningen siden eldstemann er her max to helger i måneden. Nå er det ikke slik at noen av rommene er spesielt store, men utformingen på rommene er veldig forskjellig, så det er bedre plass på det ene rommet. Fortsatt mangler en del bilder og hyller på veggene, men her kommer i allefall noen bilder av hvordan det ser ut foreløbig.

Her er rommet til eldstejenta mi:
Senga med integrert skrivepult av merket Stompa (lokal fabrikk som dessverre er nedlagt).
Ved fotenden av senga har vi satt inn et klesskap. Var spent på om det kom til å bli nok plass.... Dørene går akkurat opp :-)

Tv og PS2, og datapult i hjørnet.

Jenta ble kjempefornøyd med rommet sitt og bruker mye tid her nede. PC-spillene med Josefine er de mest populære. Hun har lært mye av dem og de anbefales virkelig.




Den siste tiden har jeg også gjort meg ferdig med malerarbeidet i kjelleren. Det har tatt litt tid på grunn av ryggproblemer og en travel hverdag, men nå er det værste gjort. Lys i taket har jeg til og med fått :-D! I hjørnet ved døra ut er det noen store, stygge rør. Disse skal kles inn med panel. Da blir det mer malerjobb. Det samme gjelder rørene som går i taket. Dessuten må jeg finne meg en gardinbit og henge opp foran vinduet i døra. Nå er det innsyn rett inn, og det liker jeg dårlig. Planen er også å få opp noen hyller på veggen ved døra. Må tenke litt mer på hvordan vi skal ordne det, for i den veggen er det vannrør og elektrisitet til badet. Må være forsiktige med å skru i veggen.


Jeg har også endelig fått malt ferdig utsiden av dørene inn til de to soverommene nede. Nå ble det mer helthet i rommet, og jeg er kjempefornøyd. Etterhvert kommer pappa og henger opp rekkverk i kjellertrappa vår også. Så da blir det lettere for både store og små å gå i denne trappa. En investering i fremtiden..... :-P





2 kommentarer:

Anette {foreldremanualen} sa...

Kjempefint! :-D

Ett tips: I steden for gardin, går det også an å kjøpe en slags folie som ser ut som "frosta glass" som man også kan klebe på.

(tror man bare bruker vann for å feste). Finnes i forskjellige fine mønstre også.

På den måten får man lys inn, selv om det ikke er innsyn.

Ankestin sa...

Har tenkt på denne løsningen, men er usikker på om jeg vil ha det. Ser for meg en lys, tynn sommergardin som hindrer mye innsyn men som fortsatt slipper inn lys. Dersom det ikke blir bra får jeg vurdere andre alternativer :-)