13 august 2007

Så var den helga over....

Hvorfor er det bestandig slik at helgene går så innmari fort??? Får den aldri til å strekke til!!! Og denne helga var intet unntak... På lørdag skulle jeg endelig til frisøren (har gledet meg leeeeenge til det)!!! Og jeg kan si det var deilig å få av noe av de lange tjafsene som hang rundt hodet mitt. Vurderte å klippe meg kort igjen, men feiga ut i siste liten.... Syntes det ble litt drastisk overgang, så det ble klipt opp mye isteden. Blir forhåpentligvis lettere å ordne håret nå.

Da jeg kom hjem fra frisøren, dro vi alle sammen en liten tur til Elnesvågen. Der var det Nordsjøfestivalen i helga, så vi måtte selvfølgelig avgårde og glane litt. Med det samme vi kom dit kom også min beste venninne med sin familie også, og det var kjempekoselig. Det er ei stund siden sist vi traff hverandre. Bor for langt unna hverandre. :-( Traff også søskenbarnet mitt C og hennes familie. De går nå og venter på neste baby, og det er kun 1 mnd til termin. Blir vel mens vi er i Tyrkia tenker jeg. Gikk og tuslet rundt ei stund, og AP så at det gikk an å være med på sjørøvertokt og kjøre Elias båten!! Uheldigvis så var det så lange køer, at vi måtte stå over denne gangen. Er ikke sikker på om hun hadde turt å blitt med på sjørøvertokt heller. Voksne fikk ikke bli med, og de kjørte avgårde i båt til ei øy ute i fjorden. Kunne blitt litt vel skummelt det tenker jeg. Etter ei stund ble det kaldt og ungene ble lei, så da dro vi hjem igjen. Da vi kom hjem tok B-A med seg de to eldste en tur ut. De gikk opp til barnehagen for å leke litt. Deretter gikk de til tanta til B-A. Hun er naboen til S10ne, så da fikk AP leke med sønnen til S10ne også. Det var stor stas.

Om kvelden skulle vi bare slappe av og kose oss. AP har de siste lørdagene fått se Olsenbanden på TV2 (hun er jo stooor fan av olsenbanden jr....), og denne lørdagen var intet unntak. Siden hun var oppe så seint og vi voksne skulle ha kyllingtaco til middag om kvelden, så fikk AP spise sammen med oss. Var usikker på om hun likte det, men det gikk greit. Hun var i hvertfall fornøyd med at hun nå var blitt så stor at hun kunne få spise "voksenmat" sammen med oss!!!

Søndagen ble en rolig dag, hvor jeg må innrømme at jeg var ufattelig lat!! B-A tok de med seg ut en tur om formiddagen, så da benyttet jeg anledningen til å kose extra mye med minstejenta. Fikk også brodert litt på teppet hennes. Det tar laaang tid. Skulle hatt flere timer om kvelden etter at ungene ar tatt natt... Etter at vi hadde spist middag, måtte B-A til byen for å hjelpe til på hjemmekampen til MFK. Slike ting må man stille opp på når man har unger som spiller fotball på aldersbestemte klasser i MFK. Tror det var helt ok å stille opp på slike ting. Han stod i kiosken sammen med ei som ikke var noe fotballinteressert, så da fikk han snike seg til å se litt på kampen også. Enda bedre ble det av at MFK vant 1-0 og tok over førsteplassen i Adeccoligaen. Etter at vi hadde fått ungene i seng om kvelden, så vi niern på NRK. Det var "lost in translation". Hadde store forventninger og ble skuffet.

Det var helga mi. Alt i alt så var den vel helt ok, men alt for kort!!! :-)

Ingen kommentarer: