24 februar 2008

Helgesysler

Denne helga hadde vi faktisk ingen ting planlagt!! Det er ei stund siden sist, men det ble likevel ikke noe stort problem å fylle helga. Den forsvant som vanlig for fort....
Lørdag formiddag fant jeg ut at jeg ville prøve å lage kjeks. Fant en oppskrift som jeg har skrevet ned for lenge siden. Den het Kengus Nøttedrøm (fra Hundremeterskogen...), og jeg tenkte at det måtte vel være midt i blinken for ungene. Så jeg og de to eldste gikk i gang. De syntes det var spennende, men ble fort lei. Så etter at de hadde sleiket av vispene (og det er jo noe av det viktigste når man baker!!!), var resten min jobb.
Jeg har litt vansker med å forstå at deig er noe godt.....
Her er det ferdige resultat! De ble kjempegode!!! Neste gang skal jeg lage dem litt mindre, for de var ganske mektige.
Litt senere på dagen fikk ungene besøk. Da ble det noen timer med full fart og høyt volum. Vi merket raskt at det ikke var så enkelt at det ble tre "store" unger. Det ble endel knuffing og krangling.

På søndag fant vi ut at vi skulle besøke bestemora til mannen min. Hun bor ikke så langt unna, men de blir sjeldent man får tid til å ta turen. Hun hører litt dårlig, men det er ikke så nøye å høre hva vi sier så lenge hun kan kose med ungene!! Og i dag fikk hun masse kos av minstejenta.
Alt i alt har vi hatt ei trivelig helg, og vi gleder oss allerede til fredagen!



Ingen kommentarer: