17 februar 2008

Siste nytt....

Den siste tiden har det ikke skjedd så mye spennende. Vi hadde fint vær tidlig i uka, så da kom vi oss ut litt. Det var deilig etter å hatt sykdom i huset i flere måneder.

Men som vanlig så gikk det ikke lang tid før lillegutt ble syk igjen. Natt til lørdag ble han tett i nesen og begynte å hoste..... Innmari kjedelig!!!


Ellers så har eldstejenta den siste tiden gått med ei løs tann (hennes første!!!) og det var stor stas! Nå er hun virkelig stor jente, og storebror som er 1 år og 4 mnd eldre (og som enda ikke har mistet tenner) er skikkelig sjalu!! Vi har "rikket" på tanna ei god stund nå, og på fredagskvelden oppdaget mannen min at det allerede har kommet ei ny tann!! Og det før den som er løs har falt ut! Dermed ligger den nye tanna bak den andre, og vi må kontakte tannlegen på mandag. Hvis vi ikke får tanna ut i løpet av helga, regner jeg med at den må trekkes. Og da spørs det jo om hun evt må trekke den ved siden av også for å få plass. Det kan jo hende det er enda flere på tur opp!


Vi har også brukt helga til lego-bygging. Eldstemann fikk en flott lego lastebil til jul med morfar og J, og den har vi bygd ferdig. Det har tatt litt tid siden vi ikke kan bygge mens de minste er oppe. Brukte lang tid på fredagskvelden, og så tok vi resten i dag.

I går formiddag tok jeg med meg de to eldste ungene og gikk på Hundetjønna. En deilig tur det! Det blåste kaldt da vi gikk hjemmefra, men da vi kom bak Bergetippen kom vi i le. Det ble litt sutring for det var glatt enkelte steder, men det gikk bra. Ungene er flinke å gå. Skulle gjerne tatt meg en tur i dag også, men jeg kjenner at jeg er litt lat. Får heller ta meg en "tur" på ergometersykkelen i kveld.

Ingen kommentarer: