25 september 2010

Prosjekt kommode

 Forrige søndag begynte jeg på et nytt prosjekt; gi kommoden i gangen nytt liv!

Vi hadde egentlig tenkt å kaste kommoden og heller kjøpe oss et annet møbel, uten å være helt bestemt på hva vi ville ha. Men etter å ha lest bloggen Mitt Hjem, fant jeg ut at vi skulle prøve å gi den nytt liv.

Slik så kommoden ut før;

Så på søndag begynte jeg å ta ut skuffene. Skuffene kommer til å bli brukt som ved til vinteren, så da har de kommet godt med likevel :-)

Da skuffene var vel ute, hadde jeg på ett strøk grunning. Siden denne kommoden var oljet, måtte jeg ta på tre strøk med maling før jeg ble fornøyd.

Slik ble resultatet;
Mine tre søte små har dermed fått seg hver sin hylle i kommoden. Her har jeg nå lagt klart luer, skjerf, votter og andre ting som hører vinteren til. Dermed blir det lettere for de små å finne dette selv og (forhåpentligvis....) legge på plass når de kommer inn. Det ble litt plass til overs ved siden av kurvene, så her har jeg lagt ullgensere og fleecegensere. Da ble dette også lett tilgjengelig istedet for at det skulle ligge i skapene på rommene deres.
I tillegg til at jeg har malt kommoden, har jeg også tatt en "amoramica"-bolle (hvis noen husker disse partyene...) som var blå, og malt den mørk brun. Denne har jeg fylt med steiner som ungene hjalp meg å finne i fjæra forrige helg. På steinene har jeg satt små telys (også disse brune faktisk), slik at jeg kan tenne lys i gangen også hvis jeg vil gi eventuelt besøk en ekstra koselig velkomst.

3 kommentarer:

fruSärås sa...

Kjempebra;o)))

Anette {foreldremanualen} sa...

wow! myyyye bedre!

Ankestin sa...

Takk for det! Skulle ikke så mye til for å få en stor forbedring! Stooooor takk for godt tips!!