07 desember 2010

Hjemmelagde julestrømper

Jeg er glad i å brodere, og tidligere har jeg blant annet brodert hver sin julekalender til barna mine og en juletrematte. I år bestemte jeg meg for at jeg skulle brodere hver sin julestrømpe til dem.

Her er det ferdige resultatet;
Mellomstemann har fått denne.

 Eldstejenta har fått denne, men jeg er egentlig ikke helt fornøyd med den. Synes den skiller seg litt for mye ut fra de andre. Se ikke bort i fra at det blir brodert en ny til neste jul...... Frøkna selv synes den er kjempefin, men hun kan da evt bruke den til julepynt på rommet sitt.
 Og her er minstefrøkna sin sokk.
Jeg er jo også så heldig å ha en bonussønn, og siden han ikke bor hos oss syntes jeg det var litt vel mye dersom han skulle ha egen kalender hos oss (det er som regel snakk om 5-6 dager i løpet av desember han er her). Men da jeg skulle kjøpe strømpe å brodere til ham, fant jeg denne. Her var nemlig tallene inntegnet på oppskriften i tilfelle man ville ha det! Genialt! Ringene måtte jeg kjøpe utenom, men det var en smal sak å fixe.

Så når gutten kom på fredag hadde han ikke forventet å få noe kalendergave, men fikk likevel:-) Skal si det var en fornøyd gutt som fikk akkurat likedan som søsknene sine:-)

Ingen kommentarer: