06 desember 2010

Prosjekt nytt kjøkken

Da er vi endelig i gang med restaureringen av kjøkkenet vårt!! 

Mange mener vi er "gærne" som setter i gang med et så stort prosjekt nå så tett inn i jula, men så lenge vi ikke skal gjøre jobben selv så går det greit. Vi har tatt jobben med å rive kjøkkenet selv, men resten har vi leid inn en mann til å fixe.

Her kommer noen bilder av hvordan kjøkkenet så ut før snekkeren satte i gang;
 Vi har ikke fått ut oppvaskbenken enda, men i ettermiddag kommer det rørlegger som skal blende rørene her slik at vi slipper å være uten vann.

Over vasken var det små mosaikkfliser som jeg tidligere hadde fornyet med å male. Disse hadde visst blitt lagt på matter, men da vi skulle ta dem av måtte én og én flis fjernes..... Tror jeg brukte nesten 1,5 time bare på dem i går ettermiddag.....
 Her har jeg tatt bilde fra gangen mot stua. Døra mellom gangen og kjøkkenet skal tettes og har blir det over og underskap og massevis av benkeplass :-)
Vinduet skal også byttes. Nå blir det mye mindre for å hindre innsyn. Inngangen vår er nemlig rett utenfor kjøkkenvinduet, og når det står noen på trappa ser de rett inn på kjøkkenet. Det liker jeg ikke!!
 Vi har måttet flyttet om litt på stua for å få plass til kjøkkenet. Og det var noen kolli gitt..... Slik er det når alt er flatpakket.... Det må vel gjerne bli værre før det blir bedre:-P
Så nå har vi liten plass på stua.....

Å ha kjøleskapet ved siden av fjernsynet er ikke spesielt lekkert...... Men det er veldig lettvint om vi skal hente noe i kjøleskapet og ikke vil gå glipp av noe på tven....

3 kommentarer:

Anette {foreldremanualen} sa...

Så gøy! Gleder meg til å se resultatet!

(det er forresten noe galt med feed'en på bloggen din. Den blir ikke oppdatert i blogglisten vår)

Ankestin sa...

Er spent selv også!! Gleder meg STORT til det blir ferdig!!

Noe jeg kan gjøre ang feeden??

Anette {foreldremanualen} sa...

Usikker. Men når jeg trykker på "Abboner på innlegg" Atom nederst på bloggen, blir jeg sendt til Facebooksiden din. Dette er helt feil!

Så om du har forsøkt å gjøre en slags automatisk knytting til FB eller noe slik, ville jeg iallefall slette den.