10 desember 2010

Prosjekt kjøkken; ett skritt tilbake og ett skritt frem

Nå har vi hatt snekker her hjemme i 4 dager, og nå ser vi endelig at det virkelig går fremover! Vi hadde fått byttet vinduet og tettet døra og tenkte at nå var vi virkelig godt i gang. Men så ble vi anbefalt av en kompis av mannen min som er elektriker å rive tak og vegger og legge alt det elektriske på nytt..... Det manglet nemlig minimum 2 kurser inn på kjøkkenet, og det ville gå mye fortere for elektrikeren å ordne det på den måten.

Så da bestemte vi oss for å rive......

Dermed har vi nå fått nytt gulv, nye vegger, nytt tak og alt det elektriske er oppgradert til å tåle bruk anno 2010.
 Denne veggen skal vi tapetsere for her blir det kun underskap i tillegg til avtrekksvifte og sidebyside kjøleskap.
Gulvet er panel i mørk eik (ser veldig grått ut her, men det blir vel bedre når jeg får vasket det skikkelig når det endelig blir ferdig).

I dag skal snekkeren begynne å montere skapene:-).

 Han ville gjerne jobbe på lørdag også, for som han selv sa; "Min kone vil ikke at jeg bare skal sitte hjemme. Hun vil at jeg skal jobbe, enten for andre eller i garasjen...."

I kveld skal vi prøve å få på ett strøk maling på de to veggene som skal tapetseres (er anbefalt for at tapeten skal bli lettere å rive dersom det er nødvendig om noen år). Forhåpentligvis får vi også tapetsert i kveld, hvis ikke må vi ta det i morgen tidlig. Det kan jo ikke være slik at prosjektet skal stoppe pga mannen min og meg!!!



5 kommentarer:

Anette {foreldremanualen} sa...

Ser kjempefint ut! Men veldig lite vindu?

Karen Marie sa...

Stor forandring, men ser ut som om det blir skikkelig bra da! :)

Ankestin sa...

Har stor tro på at det blir veldig bra! Uansett er det mye bedre enn det var før :-)

Vinduet ble litt lite ja, Anette, men nå er det iallefall ikke innsyn på kjøkkenet...... Vi skal ha 6 stk spoter i taket i tillegg til lys i de 4 glasskapene våre og lys under alle overskapene, så da håper jeg det blir rikelig med lys likevel.

Anette {foreldremanualen} sa...

Gulvet ser forresten kjempefint ut! :-D

Ankestin sa...

Takk for det :-)