16 mai 2011

Elsker gamle ting:-)

Jeg er veldig glad i gamle ting, spesielt ting som går i arv i generasjoner. Det har etterhvert blitt litt ting og tang som mine foreldre har arvet, men som de ikke har hatt "bruk for". Dermed er jeg så heldig at det går videre til meg.

En av disse tingene er denne kaketina.
 Denne hadde min mormor arvet av sin mor. Etterhvert som mormor ble så gammel at hun ikke lengre bakte kaker, ville hun gi den til min mamma. Men heller ikke hun baker så mange kaker, så da gikk den videre til meg:-)
Og jeg som har små barn baker jo en god del kaker når det er bursdager, avslutninger på diverse aktiviteter etc, så kaketina har blitt godt brukt.

Noe av det jeg synes er morsomt med denne, er at på innsiden av lokket har oldemor skrevet sitt navn. Det samme har mormor gjort, og til slutt gjorde jeg det.

Forhåpentligvis vil den av mine små håpefulle som arver denne etter meg ta godt vare på den, slik at den fortsatt blir i familien.


Ingen kommentarer: