18 mai 2011

Ullbukse til minstejenta

Etter å ha strikket x-antall luer i forskjellige varianter, fant jeg ut at jeg ville prøve meg på noe annet. Så da falt valget på ullbukse.

Det har tatt litt tid, men nå er endelig buksa ferdig.


Frøkna ble kjempefornøyd, og ville gjerne ha på seg buksa med én gang:-)

For å spare penger og miljøet, fant jeg ut at jeg kunne bruke strikken til en avlagt boxershorts mannen min har brukt.
Som sagt, så gjort.

Strikken ble revet av "boxeren", og deretter klippet jeg av den slik at den ble passende i bredden. Lengden tilpasset jeg når jeg la på plass strikken under montering av buksa.

Synes det er veldig greit å ha en bred strikk i livet på buksene, istedet for de smale strikkene som ble lagt i buksene mine da jeg var liten......

1 kommentar:

Unknown sa...

Du er veldig flink Ann Kristin, Ingen dum ide å ha bredere strikk.
Foresten har i sett gjennom bloggene dine morosamt og fint det du skriver, er så flink sånn du. Mange artige bilde har du tatt også. Fortsett sånn du, blir veldig morosamt å ta frem å se på og lese om noen år.