10 mai 2011

Planting i blomsterkassene:-)

I dag har jeg hatt en fridag, og da tenkte jeg at det var på tide å få litt blomster ute. Jeg bruker å plante i verandakassene mine før 17.mai, og så tar jeg resten etterhvert. Jeg prioriterer kassene, for disse vises fra veien når 17.mai toget går forbi.

I bunnen av kassene bruker jeg å legge leca-kuler. Da har jeg måttet kjøpe nye hvert år, for de forsvinner jo ut sammen med resten når sesongen er ferdig.
Men for noen dager siden så leste jeg i et blad at for å få bruke leca-kulene igjen året etter, så kan man ta gamle nylonstrømpebukser man har liggende i skapet (og som sannsynligvis aldri blir tatt fram igjen for det er ei lita rift i dem eller man glemmer at de ligger der og kjøper ny når man trenger dem). Klipp av beina og fyll dem med leca-kuler. Knyt igjen og legg dem i bunnen av kassen.

Dermed sparer du penger neste år, og ikke minst så sparer vi miljøet.

Og ingen ser jo hva som skjuler seg under:-)

Ingen kommentarer: