16 mai 2010

Oppfriskning av uteområdet

På torsdag var det helligdag i det ganske land, og som så mange andre benyttet jeg dagen til å få ryddet rundt huset og plante i krukkene mine. Været var også på vår side denne dagen, og vi fikk utrettet utrolig mye.

Mannen min og min svigerfar tok fatt på dungene med stokker av felte trær som lå rundt omkring på eiendommene våre (svigers bor i nabohuset vårt...), og fikk kjørt det dit hvor det skal kappes og stables. Det var ganske mye, så her blir det mye god varme til vinteren :-).
Jeg tok med meg minstejenta vår og dro på plantasjen. Kom dit bare 10 minutter etter at de åpnet, men det var allerede vanskelig å finne seg parkeringsplass. Tror nok "alle andre" også skulle benytte finværet og fridagen til hagearbeid.....

Handlevognen ble fylt helt opp med 4 sekker plantejord, 1 stor sekk lecakuler, to halvmåner til å henge på veggen og blomster.
Vel hjemme var det bare å sette i gang å plante. Trodde ikke jeg hadde kjøpt så mye planter egentlig, så da jeg var ferdig med de pottene jeg hadde bestemt på forhånd at jeg skulle fylle, så hadde jeg så mye igjen at jeg fikk fylt i flere. Supert!

Noe av det fineste jeg har ute på terassen min er mine 3 melkespann. Det største er på 50 liter og kommer fra gården hvor familien til mannen min kommer fra, og som tomta til huset vårt er skilt ut fra. På denne står det Bolsø Meieri og gårdsnummer på. De to andre er på 40 liter og 20 liter, og kommer fra hjemgården min. På disse står navnet til oldefaren min som drev gården.

Til slutt et bilde av halve terassen min. Den andre halvdelen synes jeg ikke ser så bra ut. Det blir forbedringer over hele etterhvert. Vi skal forlenge platten og legge på flis, så da blir det nok bedre :-)



Ingen kommentarer: