14 august 2010

Nytt soverom!!

Nå er jeg endelig ferdig med oppussingen av soverommet "mitt"! Det er et par uker siden vi var ferdig å male, men det har tatt litt tid å få på plass de siste detaljene.

Før var veggene våre mørk blå (!), og nå har jeg malt dem i bruntoner. På veggen bak senga valgte jeg fargen "Sjokolade" og på de tre andre veggene har jeg fargen "Cappuchino". Den gamle fargen var så mørk, at jeg måtte male tre strøk med "Cappuchino" for å dekke skikkelig. Med den mørkeste fargen holdt det med to strøk.
På veggen bak sengen har vi hengt opp bilder av barna våre. Disse bildene ble tatt på sykehuset like etter at de ble født, og ble brukt som fødselsannonser i lokalavisa. Bildene er hengt opp kronologisk etter fødselsårene deres, og ettersom vi har fått annenhver gutt og jente, så henger bildene av guttene på samme side og bildene av jentene på samme side. Dessuten henger bildene av guttene over der hvor pappa´n sover, og bildene av jentene over der hvor mamma´n sover :-)

Nattbordene har jeg malt hvite. De var syrelakkert furu, altså ikke helt min smak...

Jeg invisterte også i ny gardinstang (hvit) og nye mørkebrune gardiner.
Ved siden av vinduet har vi en liten vegg hvor jeg har hatt på wall-sticker. Jeg synes den var litt vanskelig å få på, at den festet seg dårlig på veggen, men det kan kanskje skyldes at det er mye mønster i tapeten. Brukte litt tid på å få den på, men ble meget fornøyd med resultatet:-)
Det er litt vanskelig å se på bildene, men på gulvet har vi lagt heldekkende teppe. Før var det gulvbelegg her, og det var iskaldt så vel sommer som vinter. Teppet er mørkbrunt og mykt og deilig. Skal bli godt for tærne når vinteren kommer!

På alle soverom i hovedetasjen er skapene innebygd. Det er kjempefint, for de tar ikke opp plassen i rommene. Skapdørene malte jeg hvit sist gang jeg pusset opp soverommet (da det ble mørk blått i 2001...), men nå var det på tide med en liten oppfrisking av malingen.
På skapdørene var det håndtak fra da huset ble bygd. Disse ville jeg nå bytte ut. Jeg tettet det ene av de to hullene som var der fra før, og kjøpte knotter. Var veldig lite som skulle til for å få en stor forandring!
Jeg har også kjøpt nye lamper til rommet. Før hadde jeg vegghengte lamper, men nå ville jeg ha noen som stod på nattbordene. De gamle lampene våre ødela tapeten, og jeg måtte bruke lang tid på å få det fint igjen. Heldigvis finnes hurtigsparkel!

Selv synes jeg rommet ble kjempefint, og nå gleder jeg meg bare til neste prosjekt:-)

Ingen kommentarer: