10 august 2010

Spillkveld

Når bonussønnen min er her hos oss, bruker vi å sette av iallefall én kveld til brettspill. Ungenes favorittspill så langt er "Cluedo" (som er fantastisk spennende siden det er på engelsk og arabisk ettersom jeg kjøpte det i Damaskus, Syria sommeren 1999), men det synes ikke mannen min er så veldig spennende.... Dermed ender vi som regel opp med å spille "Millionær" (kanskje på tide å fornye spillbeholdningen litt???).

På lørdag fant vi atter en gang frem spillet, og siden det var så fint vær satte vi oss ut på verandaen. Det ble en skikkelig kosekveld, og det ble enda en kveld at ungene var oppe nesten like sent som oss voksne.
Vi pleier å spille med én voksen og ett barn på hvert lag, og denne gangen var det eldstejenta og mannen min som var på lag. De lå an til å tape, men de klarte å dra seieren i land. Ikke bar for meg som er et skikkelig konkurransemenneske....

4 kommentarer:

Anette {foreldremanualen} sa...

Det så kjempekoselig ur! :-)

Ankestin sa...

Var kjempekoselig! Koser oss skikkelig når vi har slike kvelder. Det er en ekstra bonus å kunne sitte ute i tillegg:-)

Karen Marie sa...

Så koslig da! :D
Må nesten anbefale trivial pursuit disney versjonen(men da bør en ha sett ganske mange disneyfilmer), det er ganske bra. Alias og fantasi er også supre spill :)) Passer kanskje mer når ungene er eldre, men det er utrolig morsom underholdning.

Ankestin sa...

Jeg har faktisk spilt tp disney, og det synes jeg var skikkelig vanskelig:-P Oppdaget at jeg var veldig lite oppdatert på disney.... De to andre hørtes gøy ut :-) Skal være flink å ønske spill til jul på vegne av ungene....:-P Takk for tipset!