04 oktober 2010

Merking av barnas sokker

Noe av det som hører med når man har barn i barnehagen og på sfo, er å merke klærne til ungene. Dette synes jeg er utrolig kjedelig, men jeg vet det må gjøres slik at klærne ikke forsvinner.

De klærne som har lapper jeg kan skrive på går veldig greit, for da holder det som regel med initialene til ungene (vi bor i ei forholdsvis lita bygd....). For de andre klærne har jeg bestilt påstrykbare merker hos Askeladden Navnelapper. I begynnelsen hadde jeg egne lapper til hvert enkelt barn, men nå har jeg bare etternavnet og telefonnummer på. Klærne går jo i arv, og hos de to minste er det mange av klærne som begge kan bruke.

Jeg har slitt litt med å merke sokkene til ungene. Det er jaggu ikke lett å få det store strykejernet inn i de små sokkene uten å ødelegge dem. Men for litt siden fikk jeg et tips for hvordan vi kan gjøre sokkemerkingen lettere; bruk rettetang! Merkingen gikk mye lettere, så nå håper jeg at jeg vil bli flinkere til å merke sokkene til ungene:-)

Ingen kommentarer: