13 oktober 2007

Lørdag!!

Så kom endelig lørdagen, og i dag har vi jobbet!! I går kom containeren som vi bestilte tidligere denne uka, og vi har fått kastet ut alt skrotet som har samlet seg i kjelleren. Det ene rommet skal vi snart pusse opp og lage et nytt soverom, og der inne var det så fullt at vi så ikke gulvet!!! Kanskje like greit, siden teppet har samlet støv i sikkert 15 år!!! Men nå skal altså det teppet ut, og vi skal bytte vindu, male tak og vegger (det er ferdig panelt der nede), og vi skal legge nytt teppe. Blir deilig det Vi trenger et nytt rom. Eldstemann har spurt om når han får seg eget rom, og vi trenger et gjesterom. Når vi nå får besøk av familien så må vi ha eldstejenta i senga vår, og eldstemann må sove på madrass på gulvet på rommet til lillegutt. Ikke en ideell løsning, kan du si. Så da har vi "leid" pappa til å hjelpe oss med dette. Da han etterhvert fikk høre at rommet må være ferdig til jul for da kommer mamma, stefaren og lillebroren min, sa han; "Hæææ??? Mænæ du at i ska lage soverom t mor di???" Kommer nok til å fleipe med den kommentaren ei stund.... :-D

Ellers er det ikke så mye som skjer her. I kveld har vi invitert svigers på middag. Tenkte at siden de har holdt på med rydding sammen med mannen min i hele dag, så kan jeg lage middag til dem. Jeg slapp unna ryddingen for noen må jo ta seg av ungene også!! I morgen skal vi en tur til Eide for å besøke bestemor og bestefar, og onkelen min. Lenge siden vi har vært der nå, så bestemor lurte på om hun kom til å kjenne igjen ungene. Det er vel det vi kan kalle et dårlig kamuflert hint om at det er på tide vi tar oss en tur!!! På vei hjem igjen derfra skal vi hente mamma på flyplassen i Molde. Det blir bare en kjapp visitt på to dager, men vi gleder oss til å se henne likevel. Nå maser ungene om at de vil ha middag, og eldstejenta maser om hvorfor jeg skriver..... Ha en fin lørdagskveld!!!


1 kommentar:

TM sa...

Ha ha, må si at jeg lo godt at den kommentaren til pappa. Veldig typisk! :-D