27 oktober 2007

Så er vi i Bergen

Ja, så er vi i Bergen. Vi reiste nedover på torsdag, og etter nesten 9 timers kjøring var vi endelig fremme. Vi hadde en stopp i Olden for å gå på lagerutsalget til Skogstad. Vi tenkte at det kanskje var litt billigere der, men der tok vi feil. Det var samme pris som i sportsbutikkene. Fant ei jakke til eldstejenta som var nedsatt da. Slik så himmelen ut da solen gikk ned da vi kom til Bergen torsdag kveld. Himmelen stod i fyr, og det var et fint skue. Ikke så enkelt å få fint bilde, for vi kjørte inn mot ei rundkjøring og jeg måtte være snar. Synes det ble litt stilig likevel jeg... :-D
Her er lillejenta mi. På fredag var vi på shoppingrunde, og vi startet på spar kjøp. Eldstejenta trengte ullundertøy, så da er det kjempegreit å dra på Spar Kjøp. Da vi var ferdig der, dro vi mot Lagunen. Det hadde blitt lunchtid så vi dro på McDonalds. Til stor glede for eldstejenta!! Deretter dro vi på Lagunen for å se litt på Obs. Her fant vi nye vintersko til eldstejenta, så da ble hun skikkelig fornøyd. Tilslutt dro vi på Toys`r us. Ungene fikk springe litt rundt og utstillingsbilene ble flittig prøvd. Det var stor stas!! Ble overrasket over at det ikke ble så mye mas som jeg hadde fryktet. Kjøpte nesten ingenting, kun 3 små biler til eldstemann i "Bergensgave". Om ettermiddagen/kvelden dro mannen min og jeg på Ikea i Åsane for å kjøpe skap til det nye soverommet nede i kjelleren. FAnt mye annet fint også, blant annet nye lamper til rommet til våre to minste. Gleder meg til å henge dem opp...

I dag har vi delt oss litt. Mamma og jeg tok med oss IK og dro på Lagunen på shopping, mens mannen min tok med seg AP og IA og dro på besøk til søskenbarnet hans på Garnes. De har to jenter på samme alder som våre, og de har kost seg skikkelig! Da vi kom hjem, var AP flink til å hjelpe bestefar med å sortere frimerker.


Det var helt greit at jeg dro på shopping alene, spesielt når jeg kom hjem med en liten gave til henne. Jeg hadde kjøpt Hello Kitty badeskum. Det falt i smak.
Resten av kvelden skal vi bare slappe av. Stefaren min holder på å lage litt sushi som vi snart skal spise, og mamma holder på å lage kalkunmiddag til i kveld. Tror vi kommer til å bli stinn i magen..... Så dere får ha en fortsatt fin lørdag!!!





2 kommentarer:

TM sa...

Det bildet av himmelen ble veldig stilig!

Håper dere koser dere masse. Ser bla at bestefar har fått skikkelige bestefarstråder på brillene sine også... ;-P

Ankestin sa...

Kommenterte det til mamma jeg også.... (det med brillene!!). Koser oss masse, men lillegutt har dessverre blitt syk.