03 oktober 2007

Siden sist....

Ja, nå er det ei lita stund siden sist jeg blogget. Det kommer av den enkle grunn av at jeg ikke er så mye på dataen for tida, og at det egentlig ikke skjer så forferdelig mye spennende i livet mitt for tida. Det går liksom i den samme gamle tralten. Men på lørdag var vi invitert til S10ne for å spise bacalao og drikke vin. Det var kjempetrivelig, og vi rusla oss ikke hjem før kl var ca 3.30..... Var glad vi hadde barnevakt som ikke satt hos oss da. Spesielt når gubben ikke helt visste hvor han var hen da vi lå i vår egen seng!!! Var vel uvant at døra var helt lukket.... :-) På søndag dro vi til Eide for å hente eldstejenta som var hos pappan min. De hadde kost seg skikkelig og på søndag formiddag var de en liten tur på fjellet. De var på jakt etter nøtter, men det ble dårlig fangst. Det endte med at de hadde gått så langt at de var nesten på "setra". De hadde også møtt kompisen til pappa, og onkel M og tante J. Da ble det ekstra stas for henne. Så kom hverdagen igjen, og ikke så mye spennende har skjedd her hjemme. Minstejenta er vel den vi nå merker størst forandring på. Hun ruller rundt og rundt, og skubber seg rundt på gulvet. Kjører seg ofte fast med stolføtter, bordføtter eller tørkestativ mellom beina...... IA begynner å gjøre seg mer og mer forstått, og nå har han blitt veldig opptatt av å se Gråtass på film.
I ettermiddag gikk AP og jeg en tur langs veien som går ned til sjøen for å se om vi fant noen nøtter. Det er nemlig masse nøttetrær nedover der. Det ble ikke så mye fangst, men AP syntes det var morsomt å se på at jeg klatret i den bratte skråninga.... Hun ville gjerne klatre hun også, men det var ganske gjørmete og skjørt og småsko var ikke det rette antrekket....

4 kommentarer:

Anonym sa...

så eksotisk med nøtteplukking!!!! Når skal man plukke og hvordan oppbevarer man nøttene til de skal spises??? Neste år skal jeg lete etter nøttetrær; helt klart!!! Malin

Ankestin sa...

Må innrømme at jeg er nybegynner på dette selv, men jeg tror det er på denne tida av året man må plukke dem. Jeg har hørt at man skal spre dem utover på et fat, i en eske eller lignende og la dem tørke og bli brune. Målet mitt er i allefall at vi skal kunne spise dem i jula. Svigerfaren min har gjort dette i noen år, og han har fått det til. I år var det lite nøtter, så jeg satser på at det blir flere av dem neste år, for dette var spennende for datteren min på 5,5 år! Så du må bare prøve, og lykke til!!

S10ne sa...

3:30 du liksom. Var nesten 4 da dere dro :) Men VELDIG trivelig ja :)

Ankestin sa...

Trodde bare vi hadde brukt veeeeldig lang tid på turen hjem jeg.... Vi så på stjernene og jeg "briljerte" med å vise de 3 stjernetegnene jeg kan..... :-D
Har fått mye mas med gubben om at jeg må få den bacalao oppskriften med deg!!