13 april 2010

Sykdom og gode kommentarer

De siste dagene har vært preget av sykdom her i huset. Først trodde vi minstejenta hadde fått vannkopper, men det viste seg å være elveblest. Samtidig hadde eldstejenta blitt skikkelig forkjølt og fått feber. Guttungen ble sendt i barnehagen, men tidlig på ettermiddagen fikk jeg telefon om at han hadde fått feber og øyekatarr. Så da måtte han hentes også.

I dag er minstejenta på plass i barnehagen igjen, mens de to andre fortsatt er hjemme. Med feber i kroppen i går var det ikke aktuelt å sende eldstejenta avgårde i dag. Gutten min har klagd over vondt i øret i nesten hele natt, så det spørs om det er øreverk hos ham i tillegg til øyekatarr. En skikkelig festlig periode vi er inne i med andre ord.....

Etter at vi hadde sendt avgårde minstejenta og pappan i morges, stod lillegutt og jeg på badet for å ta på klær. Da sa han at vi måtte være snar å kle på og spise frokost. Jeg lurte på hvorfor, vi skal jo være hjemme og har god tid..... "-Jo, vi må være snar, for jeg skal leke med lekene mine!!" Tror nok paraceten han fikk da vi stod opp har gjort underverker :-)

Ingen kommentarer: